26-годишната Линда Хеглунд работела като медицинска сестра, когато решила да промени кариерата си и да стане шофьор на камион. Само след четири седмици тя веяе имала шофьорска книжка категория C в ръцете си. “Това не е същият стрес и натиск, които съм изпитвала преди, и бъдещето изглежда светло.Транспортната индустрия е сектор, в който не достигат много хора”.
Искате ли да станете шофьор на камион?
Все повече млади хора избират да направят една или повече промени по време на професионалната си кариера, а според проучванията 56% искат да сменят работата си. 26-годишната Линда Хаглунд принадлежеше към частта от шведските шофьори, които мечтаеха за промяна на кариерата си и не след дълго време като помощник-болногледач, тя решила да го направи. Изборът и да стана шофьор на камион.
Ако се интересувате от възможностите за работа като меьдународен шофьор можете да погледнете сайта на 247drive.com
“Говорих със зет ми и му казах, че ми е писнало да работя като бавачка. Имаше много стрес и напрежение.”
От 1978 г. автошколата на нейният зет предлага обучения по кормуване и професионални квалификации в Швеция. Обучението за шофьор на камион в Швеция исисква 140 часа обучение и изпит с теоретичен тест. За сравнение в България курсовете са 34 часа, но ние бихме ви препоръчали да вземете допълнителни часове в професионална автошкола с цел придобиване на допълнителни умения.
Няма нищо, за което да съжалявам
Линда избра да посещава курсовете си интензивно в автошколата. В продължение на четири седмици, всеки ден от седмицата и между осем сутринта и четири следобед, тя бавно се формира като професионален шофжор.Така след около месец тя най-накрая получава своята шофьорска книжка с категория C.
Имах приятелка, която си взе шофьорската книжка тук и ми ги препоръча и за нищо не съжалявам, казва тя и продължава:
– Обучението беше много добро и педагогическо. По принцип не трябваше да уча нищо сам, за да се справя с обучението си. Прегледахме цялата теория и редовно провеждахме малки тестове.
Тя описва работата предимно като шофиране, но включва и много контакти с клиенти.
– Харесва ми, че е малко по-самотно и времето минава много бързо, когато седиш и караш. Освен това нивото на стрес е значително по-ниско от това, което съм изпитвал преди, но разбира се може да варира в зависимост от вида на дистрибуцията, клиентите или мястото на което сте се озовали. Освен това не ми се налага да работя всеки уикенди и сега го оценявам, заключава тя.