Blog
окачване

Окачване на колата

564 Views0 Comment

Какво прави вашето окачване

Окачването е основният механизъм, който разделя магарето от пътя. То също така не позволява на колата да се разпадне от клатене. Без значение колко гладък е пътя идеята да задвижите един тон желязо с висока скорост не е особено добра.  В този момент разчитаме на окачването. То се състои от два основни компонента:

Пружини

Биват три вида – спирални пружини, торсионни пръти и листови ресори. Спирални пружини са това с което повечето хора са запознати и всъщност са навити барове. Листови ресори са това, което ще намерите в повечето американски автомобили до около 1985 г. и почти всички тежкотоварни превозни средства. Те изглеждат като слоеве от метал, свързан с ос. Слоевете се наричат листа и от там идва и наименованието им. Торсионите пръти сами по себе си са малко странен уред, който представлява навити пружини усукани около стоманен прът. Използват се използван при VW костенурка, Порше  (356 и 911 до 1989) и задно окачване на Peugeot 205 както и при други автомобили. Вместо към спираловидна пружина, оста е прикрепен към единия край на стоманен вал. Другият край е вместен в една тръба и се задържа там с шлици. Като се движи окачване то усуква вала по дължина, който от своя страна се съпротивлява.

Амортисьори

Те забавят вертикалното движение предизвикано от шофирането колата по грапава повърхност. Ако колата ви имаше само пружини шофирането би се усещало като возене в лодка, докато непрекъснатите вибрации накрая докарат колата до разпад.

Амортисьорите  изпълнява две функции. Както бе споменато по-горе, те поемат всяка по-голяма неравности по пътя. Освен това те правят спирането възможно най-гладко.

Видове окачване

Производителите на автомобили предлагат огромен брой различни видове окачване на разположение за предните и задните оси. Основните групи са зависим и независим тип окачване. Това обаче важи само за традиционните или аналогови системи за окачване. Дори и независимите системи обикновено се не са напълно независими.

След 2006 г. понятието за напълно независими системи за окачване започна да се появяват на автомобили със сложни компютърни програми, свързани с някаква форма на електронно управление на окачването.

Leave your thought