Blog
износване гуми

КАК ДА ОПРЕДЕЛИМ ИЗНОСВАНЕТО НА ГУМИТЕ?

820 Views0 Comment

В предишните статии разгледахме износването на гумите като цяло и как да определим причините за неравномерното износване на гумите.

В тази статия ще разгледаме:

КАК да определим износването на гумите?

При първите четири варианта които разгледахме в предишната статия (как да определим причините за неравномерното износване на гумите) като цяло може да се определи износването на гумите, но ето още няколко варианта за да сте напълно сигурни когато трябва да определите износването на гумите.

гуми износване регулиране предница

Неправилната регулировка на предницата е причина за типичен пример на износване на предните гуми.

Износените части от едната страна на протектора постепенно преминават към другата страна през центъра на гумата.

Препоръчваме подмяна на износените гуми, защото свойствата им са прекалено намаляли и са опасни за предни гуми.

Да се поставят на мястото на задните също не е решение, защото при поднасяне на автомобил с предно предаване ще бъде изключително трудно да се овладее.

Риска не е благородство когато граничи с глупустта. Препоръчваме за задни гуми винаги да се поставят нови или гуми в добро състояние.

износена гума

Как да се определят причините на износване на гумите?

Експлоатацията на гумите, след достигане на допустимото износване на протектора – 1.6 мм. води до нарушаване целостта на гумата и възможни опасни последици.

Да си мислим, че старата гума се износва със същите темпове като новата е пълна заблуда.

С други думи – разликата е колосална между изминатият пробег за износването на 1.6 мм когато гумата е нова и на 1.6 мм когато гумата е стара.

Състава на гумата е същият и в двата случая, но при експлоатация гумата се нагрява и във времето това е един от ключовите фактори за износването.

смазана гума

Ето какво може да направи ръчната спирачка или отсъствието на ABS при екстремно спиране с новата гума.

Превишената скорост често пъти води до екстремно спиране, което способства за бързото износване на гумите.

В такива ситуации гумата може да спадне и да доведе до загуба на управление на автомобила.

балон гума

На страничната част се появява издутина „балон“ в следствие на силен удар и вътрешно повреждане на материала на гумата. Издутината показва, точното място на повредата.

Отстраняване на издутини в някои случай е възможно, но само от специализиран сервиз. Тази повреда е много по-сложна за отстраняване отколкото просто спукана гума.

След появяване на издутина – прецизно балансиране на гумата е невъзможно.

Може да се наблудава „биене“ на волана и странично люлеене на автомобила.

срязана гума

Странично срязване на гумата може да се появи и на паркинг, ако паркирате невнимателно или ако насъпите остри предмети.

По-голяма е възможността да получите странично спукване при ниско налягане в гумите.

Внимателно преминавайте през трамвайни релси.

Това са основните начини как да определите неравномерното износване на гумите, причините за неравномерното износване и видовете износване.

 

Leave your thought