радиатор

Какво да направим ако протече радиатор по път? – част 2

Как да отстраним теч на радиатора по пътя?

Вижте първите ни съвети за запушване на радиатор от част 1.

„Студена заварка“ и „метало-херметици“

За по-сериозен ремонт на радиатора (при наличие на по-големи дупки и пукнатини) може да се използват материали от типа „Студена заварка“ – това е термоустойчиви херметически уплътнители в чиито състав има метален прах. „Студената заварка“ може да бъде едно-компонентна или дву-компонентна, при втората двата компонента трябва да се смесят и да се получи еднородна смес.

Пластични студени заварки

Бързо съхнещи лепила-уплътнители със стоманени, бронзови или титаниеви добавки. Тези продукти изсъхват за 5 мин. и напълно се втвърдяват за 15 мин. , а могат да се обработват след 1 час. Притежават великолепна адхезия почти към всички към всички материали. Способни са да слепят стъкло, метал и пластмаса.Отличителната особенност на студените заварки е обемното разширяване в момента на изсъхване, т.е. възниква ефекта на „тапата“. Затова е възможен ремонта и на елементи от охладителната система в които няма течност. Теча може да бъде спрян след 5 мин. и за винаги.

Този пластичен материал, който се нанася на повредения детайл ще бъде на 100% пълноценен ако преди това всички повърхности бъдат почистени и обезмаслени. Студената заварка е материал, който за няколко минути може да спре теч, но пълното му втвърдяване настъпва след час или денонощие (в зависимост от производителя).

Студена заварка може да се ползва като помощен материал не само за поправка на радиатора – с нея може да се поправят различни пукнатини или дупки както на главата на двигателя, така и на най-различни тръби или казанчета – метални или пластмасови. Благодарене на това, че студената заварка има прекрасни свойства и сходен коефициент на разширени с метала, то живота на поправените с нея елементи може да продължи няколко години.

Студената заварка може да се окаже по-полезна от цяла чанта с инструменти, които возим повечето хора в багажника си. И не на последно място – знаейки свойствата й всеки един шофьор е много по – уверен и в най-непредсказуемите ситуации на път, когато има студена заварка със себе си.

Метален херметичен уплътнител за ремонт на охладителната система

Гарантирано отстранява течове на антифриз в гарнитурата на главата. Поправя с успех пукнатини по алуминиеви или чугунени глави и блокове. Надежно средство е против течове от медни, алуминиеви или композитни радиатори.
Издържан на вибрации, големи температурни амплитуди, не се измива и не се разтваря.

За намиране на скрити течове съществуват специални приспособления.
Комплектите за такива течове съдържат флуоресциращи добавки, специален пистолет за добавяне към охладителната течност и УВ лампи, на чиято светлина лесно се вижда къде има теч. Такива комплекти естествено са предназначени за сервизи, защото за частно ползване са доста скъпи.

Да се определи мястото на теч може и с помощта на оцветен антифриз – ако в него да добавени флуоресциращи добавки. Най-главното в такива случаи е да се огледа внимателно тръбите на охладителната система на двигателя и особенно местата на съдиненията. Именно там най-често се разхлабват скоби или се обазуват пукнатини.

Коментари
радиатор
КАКВО ДА ПРАВИМ АКО ПРОТЕЧЕ РАДИАТОР ПО ПЪТ? – част 1
PREVIOUS POST
Скритите слогани на марките
NEXT POST

Leave a Reply