Zakolata.bg продължава да ви представя 10-те най-често срещани проблема със скоростната кутия.
Вижте кои са първите 2 признака за проблеми със скоростната кутия.
Ето и следващите 3 признака за проблеми с трансмисията.
-
Шум в предавките при неутрална скорост
Ако скоростната кутия издава странни звуци когато е включена в неутрална позиция най-вероятно имате проблем. Такива звуци могат да имат лесно и евтино решение – както и при много други от проблемите в нашия списък, добавяне или замяна на трансмисионно масло понякога оправя всичко. Имайте предвид, че както и при моторното масло за различните превозни средства е нужна конкретната формула и е най-добре да проверите ръководството на потребителя.
За съжаление много от шумовете в неутрална позиция могат да означават и далеч по-сериозни проблеми като механично износване. В този случай ще се наложи подмяна на части. обикновенно причините са – износени зъбни колели или лагери.
-
“Подхлъзване” на скоростите
При нормално функционираща скоростна тия, колата остава на определена предавка при даден диапазон от обороти, докато вие или компютърът не започнете смяна на предавката. Но при подхлъзване на предавката колата може спонтанно да изключи от предавка. В този случай при ръчна скоростна кутия скоростния лост подскача в неутрално положение.
Това е не само изнервящо, но и много опасно. Веднага потърсете консултация в най близкия сервиз.
-
“Приплъзване” на съединител
Ето още един неприятен симптом за собствениците на преносни превозни средства с ръчни скорости – страховитото приплъзване на съединителя.Приплъзване на съединителя се нарича онзи момент когато амбриажа не успява да освободи диска на съединителя от маховика, когато водачът натисне педала на съединителя.
Когато шофьорът се опита да превключи предавките той не знае, че съединителя все още се върти заедно с двигателя. Водачът внезапно осъзнава това от стържещ звук, който настъпва с всеки опит да се смени предавката.
За щастие най-честата причина за този проблем е сравнително лесна и евтина за отстраняване – твърде много провисване на педала на съединителя, голям луфт на жилото между педала и диска на съединителия.