обтегач

Обтегач

[iframe src=”http://vibokomers.net/avtochasti/amortisyor/” width=”100%” height=”500″]

Големи отстъпки от цената за ограничени количества обтегачи на склад

В съвремените автомобили обтегача на ангренажен ремък служи за определяне на правилните напрежение на ремъка. Опъването се извършва по време на монтажа. След това могат да се правят корекции  и финни настройки. Състемата от ролки и обтегач гарантира постоянно напрежение, докато двигателят работи.

Повечето хора знаят, че трябва да сменят ангренажния ремък на определен период. Но много собственици на автомобили не знаят, че неговото добро състояние зависи много от ролки и обтегач които също се износват и отслабват. Поради тази прична се препоръчва със смяната на зъбен ремък да се подменят ролките и обтяжния елемент.

Механичен обтегач

Механичните обтяжни елементи представляват бюджетно решение на ремъчен обтегач с автоматично задвижване. Най-големия плюс на този вид обтяжни елементи разбира се значително по-ниската цена. Силата на натоварването на ремък се генерира от въртящия момент на пружина крак и лостовото рамо.

Автоматичен обтяжен елемент

Автоматичния обтегач има спирална пружина вътре, която  прилага сила срещу ремъка, за да го държи добре опънат. Също тако осигурява и малък луфт, който да поема ударни натоварвания причинени от движението на колата. Нещо повече, автоматичния обтегач компенсира износването и придържа коланите под постоянно напрежение.

Нищо обаче не е вечно. Стандартния полезен живот на ангренажен ремък е около 100 000 километра или пет години. Когато наближи края на този период е време да помислите за смяната му. При смяна на ремъка се уверете, че обтегача все още работи коректно и е в добро състояние. Лошото му състояние може да доведе до бързо приплъзване на ремъка.

Проверка

 

При смяна на зъбния ремък задължително проверете обтегача за следните фактори:

  • Ръжда – може да блокира корпуса обтегача и да затрудни въртенето. Това от своя страна няма да позволи да се поддържа правилното напрежение на ремък. Корозия е в резултат на химикали по пътното платно и е често срещано явление в области, където силно осоляват пътища през зимата.
  • Мръсотия или кал – също може да блокира корпуса.
  • Разлепено или износено шарнирно рамо – може да доведе до разместване. С течение на времето това ще увеличи износването на ремъка и ще доведе до преждевременно скъсване.
  • Износена втулка – може да предизвика вибрации и шум. Ако втулката запече това може да причини скъсване на ангренажа.
  • Слаба или скъсана пружина – не позволява да се поддържа правилното напрежение и ремъка може да се освободи.  Пружините губят напрежение с течение на времето особенно ако времето е монго топло.
  • Пукнатини или повреда на корпуса – не позволява да се поддържа правилното напрежение на ремъка.
Симптоми на развален обтегач

Симптоми, които показват проблеми с обтяжния елемент:

  • Приплъзване на ремъка (поради загуба на напрежение). Пробвайте да задвъжите обтегачите на ръката, докато двигателят работи на празен ход. Трябва да се усеща лека промяна в движението когато аксесоарите аксесоари включват и изключват (компресор на климатика, съединител, серво и др). Ако шайбата с обтегач не се движи изобщо означава, че може да е заяла. Можете да тествате за това по-късно при неработещ двигател. Също така следете за прекомерно тракане на празен ход.
  • Падане на акумулатора (ремъка приплъзва и не върти алтернатора достатъчно бързо)
  • Излъскване на ремъка (причинена от приплъзване). Всеки отблясък от долната страна на ремъка говори за приплъзване.
  • Прекомерно движение или клатене на шайбата за обтягане или треперене на ремъка когато двигателят работи. Това означава, че пружината вътре в обтегачите е слаба и / или втулката е износена.
  • Потреперване на обтегача или паразитната ролка.
  • Шум в обтяжния елемент. Работата му трябва да бъде тиха на празен ход. Всяко квичене, стържене, ръмжене или други чуруликащи звуци трябва да се изследва, за да се определи причината.
  • Външни щети по ролките. Физически щети от всякакъв вид на автоматичен обтегач на ролката може да показва прекомерно напрежение или физическо вмешателство. Ако шайбата е повреден, сменете обтягането не само шайбата. Ако паразитна ролка е повреден, проверете и обтяжния елемент защото вибрациите, причинени от лошо паразитната ролка може да го повредят.
Качествени производители на обтяжни елементи

Zakolata.bg предлага над 300 000 качествени авточасти на достъпни цени. Ангажираме се да ви доставим най-високо качество на най-ниска цена. Разполагаме с оснавните авточасти за всички масови автомобили. Освен това винаги можем да ви изненадаме с артикули и за по-рядко срещащите се коли. Работим с доказани производители и гарантираме качество и коректност.

Гаранция за най-добра цена за ролков обтегач

Вие търсите части за вашия автомобил? Zakolata.bg ви гарантира най-добра цена за предлаганите от нас качествени авточасти. Нашите специалисти непрекъснато следят нивата на цените на пазара и адекватно ги актуализират и корегират, така че да бъдат най-изгодни за Вас.

 

Коментари
ролки
Ролки
PREVIOUS POST
амортисьори
Смяна амортисьори
NEXT POST

Leave a Reply